شما در حال مشاهده هستید آشنایی با  سبد سینی کابل
سبد سینی کابل

آشنایی با سبد سینی کابل

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:مقالات
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه

سینی کابل یک نظام مدیریت کابل است که حمل و نقل ایمن سیم‌ها را در مناطق باز امکان پذیر می‌کند و از کابل در برابر گرمای بیش از حد و ایجاد آتش سوزی محافظت می­نماید. متداول­ترین سینی‌های کابل شامل کف جامد، سوراخ دار، نردبانی، مش سیمی و نوع کانال می‌باشد. سینی‌های کابل، سیستم‌های پشتیبانی مکانیکی هستند که می‌توانند هر چیزی را از کابل‌های برق و راه‌های آهنی گرفته تا‌‌هادی‌های عایق برای توزیع نیروی الکتریکی مدیریت کنند.

سبد سینی کابل بهترین راه­حل الکتریکی برای مسیریابی و پشتیبانی از چندین کابل به طور همزمان است. سبدهای سینی کابل اغلب دارای ترکیب سیمی هستند که اجازه می‌دهد هوا برای تهویه مناسب کابل گردش کند. راه‌حل‌های سبد سینی کابل برای مناطقی مانند زیر میز، سیستم‌های کف‌افکن، یا چیدمان سینی‌های آویزان وجود دارد.

سینی کابل برق و سبد سینی کابل مزایای زیادی دارد که برخی از آنها شامل هزینه‌های نگهداری کم، دوام بالا، صرفه جویی در فضا، کیفیت و استحکام بالا، حفاظت بهینه و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود.

ویژگی‌های سینی کابل و سبد سینی کابل

ویژگی‌های مهم سینی کابل بسیار زیاد است. سینی‌های کابل برق زیبایی مناسبی برای استفاده در مکان‌های عمومی دارند و در رنگ‌های مختلف برای مطابقت با نمای ساختمانی که در آن قرار می‌گیرند در دسترس هستند.

علاوه بر این، سبد سینی کابل بهترین و زیباترین گزینه در ساختمان‌هایی هستند که سقف پانل دار وجود ندارد. سینی‌های الکتریکی می‌توانند برای پنهان کردن کابل‌ها و در عین حال مرتب نگه داشتن آنها عالی باشند.

سینی‌های کابل دارای یک ورق فلزی هستند و ممکن است انواع مختلفی از الگوهای شکاف داشته باشند که قرار دادن تجهیزات و بستن آویزهای سینی کابل، بند کابل‌ها و سایر اتصالات را آسان تر می‌کند. سینی برق نیز بهترین انتخاب برای کابل‌ها و لوله‌های برق و ابزار دقیق است. همچنین می‌توان روکش‌هایی را به سینی‌های کابل اضافه کرد تا از کابل‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش، خرابکاری و شرایط آب و هوایی مختلف محافظت کند.

سبد سینی کابل

سینی کابل معلق چگونه کار می‌کند؟

نصب سینی کابل برق سنتی به دلیل عدم تطبیق پذیری، محدودیت‌ها و مسائل مختلفی را ایجاد می‌کند. به دلیل محدودیت‌هایی که به دلیل ساخته شدن توسط میله‌های رزوه­ای سفت و سخت ایجاد می‌شود، به سختی جایی برای تنظیمات وجود دارد.

سیستم سینی کابل معلق یک سیستم مدیریت سینی الکتریکی انعطاف پذیر است که به همان اندازه استحکام و قابلیت اطمینان سبد سینی کابل سنتی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک سینی کابل معلق به اندازه کافی همه کاره است که می‌توان آن را با توجه به نیازهای کاربر تغییر داد.

در حالی که به طور کلی سینی‌های کابل به طیف وسیعی از مواد سنگین گران قیمت نیاز دارند که نصب آن‌ها دشوار است، سینی‌های کابل معلق به سادگی از طناب سیم و یک دستگاه قفل استفاده می‌کنند. این کار مقرون به صرفه­تر است در حالی که هنوز استانداردهای بالایی دارد. سینی‌های کابل معلق مسیر خوبی را برای عبور سیم‌ها و کابل‌ها ایجاد می‌کنند و از آویزهای سینی کابل/آویزهای سبد سینی کابل برای آویزان کردن سینی از سقف، ثابت کردن آن به دیوار یا نصب آن بر روی زمین استفاده کنید.

استفاده از سبد سینی کابل در ساختمان‌ها

سینی‌های کابل ساخته شده با استفاده از مش سیم – سبدهای کابل – در جایی استفاده می‌شود که تعداد زیادی کابل کوچک درگیر باشد. گاهی اوقات، کابل‌های برق بزرگی که در سینی نصب می‌شوند، ممکن است به بلوک‌های پشتیبانی نیاز داشته باشند تا مشکلات فاصله بین‌هادی‌ها و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیم‌ها را متوقف کنند.

کابل‌های کوچکتر را نیز می‌توان بدون ایمن در سبد سینی کابل افقی تنظیم کرد یا با اتصال کابل به پایین­ترین سبد سینی کابل که به صورت عمودی نصب شده است، محکم شد. برای پشتیبانی کابل‌ها در تغییرات ارتفاع یا جهت پریز، می‌توان طیف وسیعی از اتصالات سبد سینی کابل تخصصی را ایجاد کرد که با سبک هر سازنده سازگار است.

نحوه انتخاب سبد سینی کابل مناسب

هنگام تصمیم ­گیری اینکه کدام سبد سینی کابل برای یک برنامه خاص بهترین است، چند نکته را باید در نظر داشت:

انواع سیم: در نظر بگیرید که آیا نیاز به سازماندهی سیم‌های ولتاژ پایین یا ولتاژ بالا دارید. سیم‌ها از چه نوع موادی نیاز دارید که از آن ساخته شوند و تقریباً چقدر کابل‌ها داغ می‌شوند؟

سبد سینی کابل

سینی‌های مخصوص سبد سینی کابل به تهویه گرما کمک می‌کنند در حالی که دیگران این کار را نمی کنند، بنابراین دانستن این جزئیات مهم است. علاوه بر این، باید در نظر گرفت که چه تعداد سیم برای مدیریت و چقدر سنگین هستند.

شرایط مکان: برخی از مکان‌ها ممکن است خطر رطوبت، آتش سوزی و همچنین تهویه را داشته باشند. خصوصیات مجرای محل، در صورت وجود، باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که سیم‌هایی که به دست می‌آورید می‌توانند داده‌ها را به درستی منتقل کنند.

طول مدت پشتیبانی: چه طولی از سبد سینی کابل نیاز دارید؟ لازم است این موضوع را در نظر بگیرید زیرا سبدهای کابل خاصی از کابل‌هایی پشتیبانی می‌کنند که مساحت بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارند. علاوه بر در نظر گرفتن میزان کمک مورد نیاز در حال حاضر، تجزیه و تحلیل تغییراتی که ممکن است در آینده مورد نیاز باشد نیز مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 5 =