سینی و نردبان کابل

جهت گرفتن اطلاعات بیشتر با تلفن
021-33981304
تماس بگیرید

با توجه به نوسانات بازار و به روز بودن قیمت ورق گالوانیزه ،و همچنین سفارشی بودن سینی و نردبان کابل خواهشمندیم جهت اطلاع از قیمتها با دفتر فروش تماس حاصل فرمايید. مجموعه آذرخش،با تولید نردبان و سینی کابل و همچنین تمامی اتصالات مربوطه با پایین ترین قیمت بازار،پاسخگوی سوالات شما عزیزان می‌باشد. جهت دیدن نمونه کارهای ما به قسمت نمونه کارها مراجعه فرمايید.

جهت اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما در لاله زار تماس بگیرید
۰۲۱۳۳۹۸۱۳۰۴
۰۲۱۳۶۶۱۵۳۱۸
وات ساپ ۰۹۱۲۷۶۳۹۹۷۵

در تاسیسات مربوط به برق، لازم است که از وسیله‌های مختلفی برای سیم‌کشی استفاده شود. امروزه در سیستم سیم‌کشی این تجهیزات، از وسیله‌های مختلفی همچون سینی و نردبان کابل استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله‌ها به این صورت است که در هنگام سیم‌کشی، از آن‌ها برای جهت دادن به سیم‌ها و جدا کردن سیم‌های پر پیچ و خم  استفاده می‌شود. این تجهیزات امروزه به جایگزین مناسبی برای لوله‌های فلزی تبدیل ‌شده‌اند. در این مقاله قرار است که سینی و نردبان کابل به ‌صورت کامل توضیح داده شود و کاربردهای مختلف آن به ‌همراه شیوه‌ی استفاده‌ از آن‌ها به‌ صورت کامل ذکر شود.

سینی کابل چیست؟

سینی کابل (داکت فلزی) یکی از وسایلی مورد استفاده در تجهیزات برق‌کشی ساختمان‌ها است. این وسیله به مهندسان این امکان را می‌دهد که در بخش ساختمان بتوانند سیم‌های برق را به ‌صورت کامل تفکیک کنند و در مسیرهای مناسب بگذارند. قبلاً به ‌جای استفاده از سینی کابل از لوله‌های فلزی استفاده می‌شد اما این وسیله به نسبت لوله‌های فلزی بسیار بهینه‌تر است و احتمال آسیب دیدن کابل‌ها با استفاده از این سینی‌ها بسیار کمتر است. سینی‌های فلزی به گونه‌ای طراحی‌ شده است که دارای مقاومت بسیاری هستند تا بتوانند وزن زیادی را تاسیسات ساختمانی تحمل کنند.

 معمولاً جنس این وسیله از ورق گالوانیزه است که در برابر رطوبت و گرما مقاوم است و همین مسئله باعث می‌شود که سینی کابل از عمر مناسبی برخوردار باشد. سینی کابل در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. معروف‌ترین و پرکاربردترین سینی‌های کابل که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گیرند، سینی هایی هستند که دارای زاویه 45 درجه و 90 درجه هستند. مهندسان متناسب با شکل سیم‌کشی ساختمان، می‌توانند از یکی از مدل‌های این وسیله استفاده کنند. همچنین سینی کابل دارای این امکان است که در سیم‌کشی ساختمان بتوان رابط‌ها و تبدیل هایی را به آن متصل کرد و کاربرد آن‌ها را بیشتر کرد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره وسیله‌های جانبی که به سینی کابل متصل می‌شوند داده شده است.

چه وسیله‌هایی را می‌توان برای کاربرد بیشتر به سینی کابل متصل کرد؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، سینی برق به صورتی طراحی ‌شده است که می‌توان وسیله‌های مختلفی را برای افزایش کاربرد این سینی به آن اضافه کرد. در این قسمت از نوشتار، به معرفی این وسیله‌های جانبی خواهیم پرداخت.

رابط‌ها : معمولاً سینی‌های کابل در اندازه‌های استاندارد و مشخصی تولید می‌شوند و به ‌همین ‌علت است که می‌توان رابط و تبدیل‌ های مختلفی را به این سینی‌ها متصل کرد. معمولاً از رابط‌ها برای افزایش طول سینی کابل برای زمانی ‌که قرار است این وسیله در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار بگیرد استفاده می‌شود.

تبدیل‌ها: یکی دیگر از وسیله‌های جانبی مربوط به سینی کابل، تبدیل‌ها هستند. تبدیل‌ها وسیله‌ای هستند که به این سینی متصل می‌شوند و ظرفیت آن را بیشتر می‌کنند. از این وسیله جانبی زمانی استفاده می‌شود که ناگهان تعداد سیم‌ها در برق‌کشی ساختمان زیاد می‌شود و مهندس مجبور است که برای مدیریت آن‌ها ظرفیت سینی کابل را بیشتر کند تبدیل‌ها میتوانند ظرفیت این وسیله را بسیار بیشتر از قبل کنند.

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل یکی دیگر از وسیله‌هایی است که برای استفاده در تاسیسات برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله نیز همانند سینی کابل، به این صورت است که برای جلوگیری از قاطی شدن سیم‌ها و سیم‌کشی صحیح ساختمان از آن استفاده می‌شود. نردبان کابل وسیله‌ای بسیار پرکاربرد در سیم‌کشی ساختمان است که امروزه جای‌ لوله‌های فلزی برق را گرفته است. این وسیله به ‌گونه‌ای طراحی ‌شده است که سیم‌های برق در آن قرار می‌گیرند و دارای تهویه مناسبی هستند. همین مسئله باعث می‌شود که سیم‌ها از دوام بیشتری برخوردار باشند.

 در ساخت این وسیله از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که این وسیله در برابر رطوبت دارای مقاومت بالایی باشد. همچنین این وسیله به گونه‌ای ساخته می‌شود که بتواند وزن بالایی را تحمل کند. نردبان کابل تنها مختص به یک مدل خاص نیست و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. مهندسان ساختمانی می‌توانند متناسب با نیاز ساختمان، از مدل‌های متفاوتی این وسیله بهره‌مند شوند. این وسیله نیز مانند سینی کابل معمولاً در اندازه‌های استانداردی تولید می‌شود و می‌توان وسیله‌های جانبی مختلفی را برای افزایش کاربرد به آن‌ اضافه کرد. در ادامه وسیله‌های جانبی مرتبط با نردبان کابل معرفی خواهند شد.

چه وسیله‌هایی برای کاربرد بیشتر به نردبان کابل متصل می‌شوند؟

نردبان کابل نیز همانند سینی کابل به صورتی طراحی شده است که در مواقع خاص بتوان وسیله‌های جانبی را به این وسیله اضافه کرد تا دارای کاربرد بیشتری باشد. زانویی‌ها، سه راهی‌ها و چهارراهی‌ها، تبدیل‌ها و نگهدارنده‌ها پرکاربردترین وسایل جانبی مربوط به نردبان کابل هستند که در ادامه معرفی خواهند شد.

زانویی‌ها: زانویی‌ها وسیله‌ای هستند که معمولاً برای متصل کردن دو نردبان کابل از آن‌ها استفاده می‌شود. زانویی‌ها در دو مدل نود درجه و تنظیم شونده وجود دارند. معمولاً برای اتصال بین نردبان ها از زانویی 90 درجه استفاده می شود. از زانویی تنظیم شونده در شرایطی استفاده می‌شود که زانویی‌های نود درجه کاربردی نداشته باشند.

سه راهی‌ها و چهار راهی‌ها: برخی اوقات در سیم‌کشی ساختمان، نیاز است که سیم‌ها به چند دسته مختلف تقسیم شوند. در این شرایط می‌توان سه راهی‌ها و چهارراهی‌ها را به نردبان کابل متصل کرد و کابل‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد.

تبدیل‌ها: در سیم‌کشی تاسیسات برق ممکن است که در برخی از مواقع حجم سیم‌ها به ‌صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. در این مواقع مهندس ناچار است که این سیم‌ها را مدیریت کند. با اتصال تبدیل‌ها به نردبان کابل، می‌توان ظرفیتی این وسیله را بیشتر کرد و با استفاده از آن سیم‌های برق بیشتری را مدیریت کرد.

نگهدارنده نردبان کابل: یکی دیگر از وسیله‌های جانبی مربوط به نردبان کابل، نگهدارنده است. در برخی از تاسیسات ساختمانی مربوط به برق، لازم است که نردبان کابل به ‌صورت ثابت قرار بگیرد. با استفاده از نگهدارنده، می‌توان این وسیله را ثابت کرد. استفاده از نگهدارنده باعث می‌شود که ظرفیت تحمل نردبان کابل نیز بیشتر شود.

خلاصه

سینی و نردبان کابل، دو وسیله‌ای هستند که به ‌منظور استفاده در تاسیسات برق طراحی‌ شده اند. از این دو وسیله برای تقسیم و نگهداری سیم‌های برق در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. برای افزایش کاربرد این وسیله‌ها، وسیله‌های جانبی نیز طراحی‌شده است که به این آن‌ها متصل می‌شوند و باعث افزایش کاربردشان می‌شوند.

جهت گرفتن اطلاعات بیشتر با تلفن
021-33981304
تماس بگیرید