شما در حال مشاهده هستید آشنایی با سینی برق
سینی برق

آشنایی با سینی برق

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:مقالات
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه

در سیم­کشی برق بناها از نظام سینی برق جهت پشتیبانی از کابل‌های برق عایق شده جهت توزیع برق، کنترل و ارتباطات استفاده‌ می‌شود. سینی برق به جای سیم­کشی باز یا نظام­های جاری برق استفاده‌ می‌شود و عموما در راستای مدیریت کابل در ساخت و سازهای تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد. سینی برق به طور خاص­تر در وضعیتی که تغییرات در نظام سیم­کشی پیش­بینی‌ می‌شود مفید هستند، چرا که کابل‌های تازه را‌ می‌توان با گذاشتن آن­ها در سینی، به عوض کشیدنشان از طریق لوله، نصب نمود.

سینی برق یک واحد یا گروهی از واحدها یا قسمت­ها و اتصالات را به هم وصل می­کند که یک نظام ساختاری محکم را شکل می­دهد. سیستم سینی برق جهت بستن یا پشتیبانی ایمن کابل‌ها و مسیرهای کشیدن سیم­های برق مورد استفاده قرار می­گیرد. براساس قانون ملی ایالات متحده، سینی برق عبارتست از: «واحد یا گروهی از واحدها یا قسمت­ها و اتصالات مربوطه می­باشد که یک نظام ساختاری محکم را شکل می‌دهد. این نظام در راستای بستن یا پشتیبانی ایمن کابل‌ها و مسیرهای آن استفاده می‌شود». سینی‌های برق، کابل را پشتیبانی کرده، همانطور که پل‌های جاده‌ای از ترافیک پشتیبانی می‌کنند.

سینی برق

انواع سینی برق مورد استفاده در کارخانه ها

  • انواع گوناگونی از سینی در کاربردهای متفاوت استفاده‌ می‌شود. سینی ته جامد بیشینه محافظت را از کابل‌ها فراهم‌ می‌کند، ولی احتیاج به برش سینی یا استفاده از ابزارآلات جهت ورود یا خروج کابل‌ها دارد. محفظه­ های محکم و عمیقی برای کابل‌ها که به کانال برق هم معروف هستند.
  • نوع دیگری از سینی­ها  نیز سینی­ های تهویه دار با منافذی در پایین سینی هستند که اجازه‌ می‌دهد مقداری هوا در اطراف کابل‌ها گردش کند، آب تخلیه شود و مقداری گرد و غبار از طریق سینی خارج شود. امکان دارد کابل‌های کوچک از راه دریچه‌های تهویه از سینی بیرون بیایند که از معایب این مدل می­باشد.
  •  سینی نردبانی نیز نوع دیگری است که دارای کابل‌هایی بوده که توسط یک نوار تراورس، مشابه پله‌های یک نردبان، در فواصل منظم میان 4 تا 12 اینچ(صد تا سیصد میلی­متر) پشتیبانی‌ می‌شوند.
  • سینی­ های نردبانی و تهویه دار ممکن است دارای پوشش‌های جامد جهت محافظت از کابل‌ها در مقابل سقوط اجسام، گرد و غبار و آب باشند. روکش‌های سینی جهت کاربرد در فضای باز یا مکان‌های گرد و غبار دار امکان دارد شکلی شیب­دار جهت ریختن آشغال­ها از جمله گرد و غبار، یخ یا برف داشته باشند.
  • سینی‌های برق سبک­تر برای شرایطی هستند که از تعداد زیادی کابل کوچک قرار است استفاده‌ کنیم، مثل کابل‌های شبکه تلفن یا کامپیوتر، مناسب­ترند. این سینی‌ها امکان دارد از شبکه سیمی ساخته شده باشند که به آن «سبد سینی کابل»‌ می‌گویند یا به شکل یک ستون مرکزی(ریل) منفرد با دنده‌هایی جهت پشتیبانی از کابل در دو طرف طراحی گردند.

جنس سینی برق

سینی‌های برق عادی از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه ساخته می­شوند. نحوه برگزیدن این مواد بدین صورت است که جهت یک برنامه مشخص بر مبنایی مکانی که قرار است استفاده شود، انتخاب‌ می‌شوند. امکان دارد سینی گالوانیزه از ورق فولادی پیش گالوانیزه ساخته شده در سینی ساخته شود یا اینکه بعد از ساخت، گالوانیزه گرم شود. وقتی که سینی گالوانیزه به طول مشخص در کارگاه برش داده‌ شود، عموما سطح برش با یک ترکیب غنی از روی رنگ‌ می‌شود تا از فلز در برابر خوردگی محافظت نماید.

معرفی چند نوع سینی برق

1. سینی برق سوراخ دار: سینی برق سوراخ دار ساختاری تک تکه­ای بوده که تهویه یا کف محکم دارد. سینی کف سوراخ دار در درجه اول برای کابل‌های برق و کنترل استفاده‌ می‌شوند. وابسته به ویژگی­های تعیین شده توسط مشتری و شرایط سایت، سینی­ها در انواع سبک، متوسط ​​و سنگین عرضه‌ می‌شوند.

سینی برق

2. سینی برق نردبانی: سینی برق نوع نردبانی شکل گرفته از دو کانال جانبی طولی بوده که به وسیله کانال‌های تراورس مستقل به هم متصل شده‌اند که حفاظت از ریل و استحکام نظام را با اتصال­های شعاع صاف و انتخاب گسترده‌ای از موادها فراهم می‌کند.

سینی برق

3. سینی برق سبد : سینی برق سبدی به عنوان راهکار پیشرو جهت مسیریابی و پشتیبانی از کابل‌های بسیار زیاد توصیف گردیده است. قاب سیمی موجب زیاد شدن گردش هوا و تهویه سینی می‌شود. این‌ سینی­ها قادرند در زیر میزها، طبقه‌های مرتفع یا نظام­های سینی آویزان مناسب باشند. شما قادرید سینی‌های سبدی را جهت تقاطع‌ها، قسمت­ها افقی، مهاربندهای نصب، سخت‌افزار و برش‌های سینی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

یازده − نه =